Jesteś właścicielem sklepu internetowego i szukasz metody zwiększającej wyniki sprzedaży? Skuteczne narzędzia masz w zasięgu ręki! Jeśli internauci chętnie odwiedzają Twój sklep, jednak wskaźnik liczby dokonanych zakupów nie idzie w górę – musimy porozmawiać o optymalizacji Twoich działań w sieci reklamowej.
Widzieliśmy wiele firm, które mimo dobrze przygotowanej strony rejestrowały niską liczbę odwiedzających – oraz konwersji zakupów. Powód jest bardzo prosty – brak wiary w marketing online – lub nieprawidłowo skonstruowane kampanie.
Zanim rozpoczniesz działania reklamowe musisz zrozumieć motywację działań klienta na Twojej stronie. Aby dowiedzieć się jak wygląda droga użytkownika do zakupu produktu lub usług, musisz zadać sobie kilka pytań.
Jak to się stało, że klient trafił do mojego sklepu?
Czy wchodząc na moją stronę był czynnie zainteresowany towarem?
Czy spełniły się jego oczekiwania względem działania strony?
Odpowiedź nie jest prosta, prawda? Oczekiwania użytkowników potrafią diametralnie się różnić, dlatego jednoznaczna odpowiedź na te pytania nie jest możliwa. Jednak każda konkluzja pozwoli nam wyciągnąć pewne wnioski i zobaczyć elementy, które z perspektywy zarządcy strony nie były oczywiste. Może być to wygląd, funkcjonalność, braki w treści, niedziałające podstrony – wszystko co w negatywny sposób wpływa na user experience. Skoro poznałeś już swoje słabości – możesz je zniwelować, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie.
Metody zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym
Metody zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym to nie tylko reklama w sieci. Aby wnieść swój sklep na wyższy poziom, należy zadbać o kompleksowość działań! Dlaczego? Ponieważ jedno negatywne odczucie użytkownika na temat jednego aspektu może zniwelować całą pracę. Jeśli stworzysz idealną stronę, lecz nie będziesz w stanie jej rozpromować – nie przyniesie założonych efektów. Jeśli postawisz wszystkie karty na reklamy – jednak zapomnisz o funkcjonalności strony – osoby przechodzące na nią zrezygnują z dalszych działań. Jakie metody zwiększenia sprzedaży są skuteczne? Podpowiadamy jak ulepszyć działalność, aby uzyskać najlepsze efekty.Kampanie produktowe Google Ads
Reklama Google Ads to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększania sprzedaży w Twoim sklepie. Szczególnie jeśli działasz na rynku e-commerce i zależy Ci na sprzedaży produktów z katalogu. Nie bez powodu zajmuje pierwsze miejsce w naszym zestawieniu. Jej efekty zauważysz bardzo szybko – w postaci pojawiających się w systemie nowych zamówień! Kampanie Google Ads dają duże możliwości optymalizacji oraz kontroli budżetu, dzięki czemu kampanie dostosowują się zarówno do potrzeb, jak i możliwości użytkownika.Wizualny aspekt Twojej strony w sprzedaży
Użytkownicy lubią ładne interfejsy – a jeszcze większą wagę przykładają do intuicyjności strony. Zdecydowana większość szuka prostych i oczywistych rozwiązań. Jeśli strona nie spełni ich oczekiwań, wybiorą ofertę konkurencji. Niedziałające podstrony, ucięte treści, znikające produkty z koszyka – to tylko kilka elementów na które można się natknąć na niektórych stronach. Diabeł tkwi w szczegółach – dlatego zwróć na nie uwagę. Mimo zastosowania najlepszych metod zwiększania sprzedaży, Twoje wysiłki nie dadzą tak dobrych efektów jeśli nie przywiązujesz wagi do działania swojej strony.Jak zwiększyć sprzedaż?
Zwiększanie sprzedaży opiera się na optymalizacji aktualnych działań w kampaniach. Na tym etapie warto zastanowić się co może wzbudzić zainteresowanie wśród klientów. Najlepszą metodą jest postawienie się w perspektywie użytkownika, który właśnie trafił na Twoją reklamę w sieci i dostosowanie do jego oczekiwań. Warto obserwować konkurencję, aby uczyć się zarówno na jej błędach – ale również szukać inspiracji do działania.Zadbaj o budżet – czyli jak zmaksymalizować sprzedaż w Google Ads?
Reklamy Google Ads wyświetlane są na zasadzie aukcji. Oznacza to, że skuteczność Twoich działań bezpośrednio wiąże się z możliwościami finansowymi firmy. Im więcej jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie, tym większa liczba odbiorców reklamy. Strategia ustalania budżetów nie powinna być sztywna – widełki w tym przypadku sprawdzą się dużo lepiej. Wynika to z faktu, że Google za pomocą algorytmu ocenia zainteresowanie reklamą. Jeśli stwierdzi, że Twoja reklama ma spory potencjał, stawkę za kliknięcie ustali na wyższym poziomie. Brzmi to dobrze w teorii. Jednak Google to wielka maszyna – jeśli damy mu nieograniczony budżet, on chętnie go wykorzysta. Nie oznacza to, że nie przyniesie nam efektów – jednak stosunek ilości nowych klientów do wygenerowanych kosztów jest niekorzystny. Dlatego warto zaznajomić się ze wskaźnikami pozwalającym na analizę skuteczności działań.Kontroluj wydatki swojej kampani – ROAS i CPA w praktyce
ROAS (zwrot nakładów na reklamę) i CPA (koszt pozyskania konwersji) to jedne z wielu kluczowych wskaźników efektywności (KPI), które pozwalają określić skuteczność reklamy. To dzięki nim dbamy, aby nie przepalać niepotrzebnie budżetu, pokazać algorytmowi ile jesteśmy w stanie wydać – i jakich oczekujemy efektów. Tutaj zaczynają się zawiłe schody do sukcesu. Na początku uważano, że im większa kontrola nad reklamami Google Ads, tym większe możliwości reklamodawcy. Okazuje się jednak, że Google doskonale wie jaką strategię przyjąć – i wielu przypadkach jest ona skuteczniejsza! Chociaż oczywiście prawda jak zawsze – leży gdzieś pośrodku. Dla różnych typów kampani mamy różne rodzaje ustawiania stawek. Docelowy ROAS oraz docelowe CPA to tylko kropla w morzu możliwości. Dobrze dobrana automatyczna strategia dobierania stawek przyniesie naprawdę dobre wyniki reklam.Słowa kluczowe w zwiększaniu wyników sprzedaży
Postaw na minimalizm – w grupie Twoich reklam. Dla każdej grupy reklam powinieneś stosować słowa kluczowe o wąskiej tematyce – czyli jedna grupa reklam powinna koncentrować się na jednym produkcie czy usłudze. Zawężenie powoduje, że Twoje grupy będą trafniejsze – więc bardziej dopasowane będą również słowa kluczowe.Kampanie remarketingowe
Remarketing można określić jako przypominajkę dla naszych klientów. Kampanie remarketingowe są skierowane do osób, które już weszły w interakcję z naszą marką w przeszłości. Dane wskazują na naprawdę wysoką skuteczność tego rozwiązania! Pozwalają właścicielom firm dotrzeć do osób, które były potencjalnie zainteresowane ofertą – lecz z różnych powodów opuścili stronę. Niedokończony zakup to plaga – dlatego warto wdrożyć reklamy remarketingowe aby zapobiegać efektowi porzuconego koszyka – i tym samym zwiększyć sprzedaż.Kiedy będą efekty kampanii?
Czy kampania może przynieść natychmiastowe efekty? Może. Efekty działań kampanii Google Ads pojawiają się stosunkowo szybko, tuż po rozpoczęciu emisji widać pierwsze efekty. Do pełnego sukcesu kampanii niebędne jest jednak zebranie odpowiedniej ilości danych, dlatego realne efekty można zobaczyć dopiero od 2-3 miesiąca kampanii.Czy kampania gwarantuje wzrost sprzedaży?
Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Kampania generuje ruch na Twoją stronę – zachęca do podjęcia działań – jednak czy w efekcie dojdzie do zakupu, zależy od wielu innych czynników. Są to między innymi ceny produktu, konkurencyjność, opinie na temat sklepu. Jest to temat niezwykle kompleksowy – nie da się jednak ukryć, że im większy ruch na stronie = tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zostanie na dłużej. Mimo wszystko reklamy Google Ads są nadal jednymi z najskuteczniejszych metod zwiększania sprzedaży w sieci. Spraw, aby Twój sklep wszedł na najwyższe obroty – usprawnij sprzedaż z reklamami Google!Ostatnie artykuły
- admin
- 0 Comments
Reklamy Google Ads jako metody zwiększania sprzedaży
Jesteś właścicielem... Czytaj dalej
- admin
- 0 Comments
Google Reklama – jaką kampanię Google Ads wybrać?
Przedstawiamy najpopularniejsze... Czytaj dalej
- admin
- 0 Comments
Na czym polega obsługa kampanii Google Ads/Google Adwords?
Choć reklamy... Czytaj dalej