Przedstawiamy najpopularniejsze typy reklam Google!
System reklamowy Google Ads umożliwia stworzenie reklam w wielu formatach – opierając się na przygotowanych grafikach, tekstach – a nawet wideo. Ogrom możliwości jakie zapewnia korzystanie z tego narzędzia spowodowało jego dynamiczny rozwój – a co za tym idzie, wyższą skuteczność. Tworząc swoją pierwszą kampanię Google Ads prawdopodobnie zadbałeś o odpowiednie słowa kluczowe – masz również ciekawe grafiki, chwytliwe teksty oraz założony cel oraz budżet. Wydawać się może, że masz wszystko co potrzeba do stworzenia skutecznej reklamy. Okazuje się jednak, że wiele dopiero przed Tobą – ponieważ stajesz przed wyborem typu kampanii. Choć na pierwszy rzut oka wydawać się może, że wybór jest bardzo prosty – nic bardziej mylnego. Skuteczne działania Google Ads zależą szczególnie od tego kroku – dlatego zacznijmy od samego początku – czyli od określenia celu.Bez celu nie ma kampani Google Ads
Wybierając rodzaj kampanii Google Ads należy zawsze pamiętać o założonym celu biznesowym. Dlaczego? Ponieważ każdy z celów otwiera nowe możliwości i daje dostęp do innych typów kampanii. Kampanie potrafią różnić się nie tylko stylem graficznym, ale również miejscem wyświetlania. Kanał wyświetlania ma wpływ na dystrybucję Twoich reklam. Jeśli więc skutecznie określiłeś swój cel biznesowy – wybór odpowiedniej kampanii nie powinien być problemem. Poprawne formułowanie celów to klucz do sukcesu Twojej kampani. Zastanów się więc, czy Twój cel w pełni odpowiada potrzebom Twojej marki? Czy zależy Ci na wzroście konwersji na stronie? Czy liczysz na zwiększenie ilości zamówień – czy zależy Ci jedynie na rozpoznawalności? Odpowiedź na te pytania pozwoli Ci określić kierunek – i opracować skuteczne działania marketingowe. Warto również skorzystać z “książkowej” metody SMART. Oznacza ona, że cel powinien być: → konkretny (Specific) – czyli łatwy do sformułowania, nie pozwalający na dowolną interpretację; → mierzalny (Measurable) – czyli można go wyrazić w wartościach liczbowych; → osiągalny (Achievable) – czyli możliwy o osiągnięcia → istotny (Relevant) – czyli dążący do sukcesów → określony w czasie (Time-based) – czyli osiągalny w konkretnych ramach czasowych Określenie celu to już połowa sukcesu. Dlatego teraz warto zastanowić się jaką kampanię Google Ads wybrać.Google reklama w wyszukiwarce – kampania Search
Reklama w wyszukiwarce (czyli kampania Search) każdemu z nas znana jest pod inną nazwą – sponsorowanych linków czy płatnych wyników wyszukiwań. Reklamy z tej kategorii wyświetlają się w formie tekstu wśród wyników wyszukiwania – a ich zadaniem jest sprowadzenie ruchu na stronę. Skierowane są do osób które wyraziły zainteresowanie produktem czy usługą. Reklamy Search są najprostsze do zaplanowania – wymagają jedynie wyboru skutecznych słów kluczowych.Zbuduj świadomość marki z pomocą kampanii Google Ads – Display
Reklamy w sieci reklamowej Google zwykle prezentowane są w formie graficznej – banery czy paski zajmujące miejsce w różnych miejscach strony. Te kampanie charakteryzują się dużą skutecznością, biorąc pod uwagę fakt, że ponad 90% stron jest częścią programu AdSense, czyli sieci partnerskiej Google. Kampanie w sieci reklamowej charakteryzują duże możliwości kierowania, między innymi poprzez wykluczanie pojedynczych adresów IP. Umożliwiają również działania w sieci remarketingowej Google Ads.Google – reklama idealna dla Twojego produktu!
Zyskaj nowych kupujących z reklamą produktową (PLA) w kampaniach Google Ads! Umożliwia ona podgląd produktu, pokazanie ceny oraz zawarcie krótkich informacji o produkcie. Co ważne reklamy kampanii PLA pojawiają się również w wynikach wyszukiwania SERP i wywoływane są przez słowa kluczowe używane przez użytkowników. Na podstawie katalogu produktowego propozycje reklam są przedstawiane użytkownikom. Koszty kampanii w tym przypadku rozliczane są na podstawie CPC (koszt za kliknięcie).Kampania Google Ads – odkryj ją w formacie wideo!
Znajdziesz je na platformie Youtube, w postaci przewijalnych i nieprzewijalnych reklam. Kampanie wideo to idealny cel dla osób budujących świadomość marki. Oferują możliwość przejścia na witrynę po kliknięciu w film, czy również umieszczenie formularza czy reklamy produktowej. Rozliczenie opiera się przez koszt obejrzenia (CPV) lub koszt tysiąca wyświetleń (CPM).Kampania Google Ads, która pokaże Twoją aplikację!
Specjalne reklamy aplikacji – jak sama nazwa mówi – skierowane są dla osób, których celem jest promocja aplikacji w sieci Google. Dużo dowolność miejsca wyświetlania reklamy umożliwia umieszczenie jej zarówno w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej Google Ads (często z przyciskiem Call to action) oraz w innych aplikacjach – również w sklepach aplikacji. System reklamowy Google Ads to duża elastyczność – dzięki szerokiemu wyborowi rodzajów i formatów kampanii stworzono środowisko reklamowe dla każdego biznesu. Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, że typ reklamy zależy od celu – i nie będziesz miał problemu z dobraniem odpowiedniego rodzaju kampanii.Ostatnie artykuły
- admin
- 0 Comments
Reklamy Google Ads jako metody zwiększania sprzedaży
Jesteś właścicielem... Czytaj dalej
- admin
- 0 Comments
Google Reklama – jaką kampanię Google Ads wybrać?
Przedstawiamy najpopularniejsze... Czytaj dalej
- admin
- 0 Comments
Na czym polega obsługa kampanii Google Ads/Google Adwords?
Choć reklamy... Czytaj dalej