Słowa kluczowe dodaj do swojego niezbędnika – jeśli liczysz na skuteczną kampanię Google Ads! To właśnie one kierują naszą reklamę do konkretnych użytkowników zainteresowanych pewnym tematem. Ustalenie skutecznych słów kluczowych jest fundamentem kampani przynoszącej zyski – jednak ich wybór nie jest taki prosty!
Jednak.. zacznijmy od początku!
Czym są i jak działają słowa kluczowe?
Mogą być jedynie słowami – ale również wyrażeniami – które pozwalają dopasować reklamy do haseł wyszukiwanych przez użytkowników. Mówiąc prostym językiem – są to frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, w celu znalezienia usługi lub produktu. Właśnie one pomogą przyciągnąć użytkowników i dokonać konwersji.
Poćwicz swoją celność – czyli ustalanie trafnych słów kluczowych!
Tworząc pierwszą kampanię Google Ads musisz zastanowić się na celem Twoich działań. Co chcesz osiągnąć swoją reklamą? Do kogo chcesz dotrzeć? Jaki ma być efekt działania użytkownika? Wszystkie te elementy mają znaczenie również podczas ustalania słów kluczowych. Musisz zrozumieć co może motywować interakcję użytkownika z Twoją marką.
Wytłumaczymy Ci to na prostym przykładzie!
Mechanik zdecydował się na założenie własnej strony – wizytówki, aby dotrzeć do większej ilości klientów, szczególnie z okolic swojego miejsca zamieszkania. Na stronie zamieszcza informacje o swoich usługach, cennik oraz udostępnia opinie klientów. Zamieszcza na niej również części samochodowe na sprzedaż, jednak podkreśla, że są dostępne wyłącznie do odbioru osobistego.
Kto może być zainteresowany usługami naszego mechanika i jak do takich osób dotrzeć?
Załóżmy, że mechanik mieszka w mieście X – i właśnie wokół okolic miasta X będziemy szukać przyszłych klientów!
Dlaczego? Ponieważ większość klientów korzystających z usług mechanika, dotrze do niego z uszkodzonym samochodem! Czyli oczywiste jest, że taki klient nie przejedzie 60km, aby dotrzeć do naszego mechanika – ponieważ na pewno znajdzie kogoś bliżej siebie. Podobnie sytuacja wygląda w kwestii części samochodowych – ponieważ sam sprzedawca podkreśla, że są dostępne jedynie do odbioru własnego!
Teraz zastanówmy się – kto będzie zainteresowany usługą naszego mechanika?
Wiemy już, że będą to osoby z miasta X oraz jego okolic. Mechanik zamieścił na swojej stronie zarówno cennik usług serwisowych, jak i elementy mechaniczne na sprzedaż. Czyli do naszego mechanika może trafić klient, który:
- szuka części do swojego samochodu
- szuka osoby, która pomoże mu naprawić samochód
- szuka osoby, u której kupi części i będzie mógł je od razu zamontować
Z tych zdań zaczynają nam się tworzyć słowa kluczowe! Użytkownik, który wpisze w wyszukiwarce:
- mechanik miasto X
- miasto X auto naprawa
- mechanik okolice
- części samochodowe miasto X
- naprawa aut
Może trafić na stronę naszego mechanika – i stać się jego potencjalnym klientem!
Wyszukiwarka Google dodatkowo wspomaga wykonywane przez użytkowników zapytania, stosując tak zwane semantyczne wyszukiwanie – polegające na generowaniu podpowiedzi do wyszukiwania. Korzystanie z podpowiedzi Google jest najprostszą metodą na zebranie dodatkowych słów kluczowych.
Zadbaj o poprawność słów kluczowych!
Pamiętaj, aby dobierane słowa kluczowe były związane z oferowanymi przez Twoją firmę usługami lub produktami. Jednym z istotnych kroków podczas dobierania słów kluczowych jest eliminowanie fraz, które mogą dotyczyć więcej niż jednej branży. Dlatego warto wykorzystywać hasła lub wyrażenia, które nie są związane z Twoją ofertą i dodać je jako wykluczające słowa kluczowe.
Szybki przykład! Jeżeli w Naszej ofercie znajdują się lakiery samochodowe – a jako słowo kluczowe zdecydujemy się ustawić “lakiery” to nasza reklama trafi również do osób wyszukujących lakiery do paznokci, lakiery do drewna – czyli użytkowników zainteresowanych zupełnie innymi branżami. Jeśli słowo “lakiery” zamienimy na frazę “lakiery samochodowe”, wtedy trafimy do użytkowników zainteresowanych.
Uważaj na słowa wykluczające!
Tworząc kampanię reklamową zależy nam, aby trafić do konkretnych odbiorców. Dlatego musimy zadbać, aby nasze reklamy nie wyświetlały się z niechcianymi przez nas słowami.
Wracając do naszego przykładu z mechanikiem – jeżeli jego firma jest nastawiona na naprawę samochodów i sprzedaż części, to wyświetlenia jego strony pod zapytaniem “miasto x sprzedaż aut” jest niepotrzebne – ponieważ mija się z jego działalnością (naprawa aut vs sprzedaż aut).
Sprawdzaj efekty – i klikalność.
Kiedy Twoja kampania nazbiera pierwsze kliknięcia, możesz sprawdzić jej skuteczności – i wyeliminować słowa nieskuteczne. Użyj raportu wyszukiwanych haseł i sprawdź, które frazy najczęściej wyszukiwali użytkownicy, aby zobaczyć Twoją reklamę.
Możesz również wykorzystać filtrowanie słów kluczowych według współczynnika klikalności (CTR), które pozwoli sprawdzić, które słowa kluczowe generują dużo wyświetleń, lecz małą liczbę kliknięć, a także skorzystaj z filtru “Wynik jakości”, który pozwoli znaleźć słowa o niskim znaczeniu.
Skorzystaj z narzędzi wspomagających.
Planer słów kluczowych Google to narzędzie, które pozwala zweryfikować potencjał słowa kluczowego. To bezpłatne narzędzie podpowiada, jakie słowa kluczowe mogą wyszukiwać zainteresowani ofertą użytkownicy. Należy jednak pamiętać, aby traktować go jako narzędzie pomocnicze – a przy tworzeniu kampani wykorzystywać słowa o wysokim potencjale i skuteczności, charakteryzujące usługę czy produkt.
Słowa kluczowe odpowiednio dobrane do strategii marketingowej są kluczem do sukcesu – bez tego elementu nawet najbardziej interesująca reklama nie trafi do odpowiednich odbiorców. Dlatego umiejętność dobierania odpowiednich słów kluczowych pozwoli zwiększyć zasięg reklamy na użytkowników zainteresowanych – co zwiększy przychody Twojej firmy. Skuteczne reklamy Google Ads? Wybierz firmę z doświadczeniem – która stworzy kampanię za Ciebie.