Reklamy już na stałe wpisały się w obraz wyszukiwarek. Zarówno linki sponsorowane, jak i reklamowe kafelki – większość z nas pogodziła się z ich obecnością. Mimo, że badania pokazują, że użytkownicy postrzegają reklamy negatywnie – wyniki kampanii świadczą o czymś zupełnie innym. Wbrew pozorom zainteresowanie reklamami nie spada, a wręcz przeciwnie – wskaźniki rejestrują coraz większe zyski. Zjawisko to dotyczy zarówno reklam displayowych, jak i kampani linków sponsorowanych.
Faktem jest, że linki sponsorowane są najszybszym i najprostszym sposobem na pokazanie firmy w wyszukiwarce Google i w sieciach partnerskich. Niestety wzrost popularności linków sponsorowanych spowodował, że wokół nich narosło wiele mitów. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorców rezygnuje z kampanii Google Ads , tym samym tracąc możliwość pokazania firmy na rynku i zyskania nowych klientów.
Właśnie dlatego dziś przedstawiamy najczęściej powielane mity dotyczące kampanii Google Ads – w które błędnie wierzymy!
W linki sponsorowane Google nikt nie klika
Okazuje się, że to nieprawda! Większość użytkowników nie postrzega linków sponsorowanych jako reklamy. W wielu przypadkach klikalność linków sponsorowanych Google jest porównywalna do wyszukiwań organicznych. Wynika to z faktu, że użytkowników interesuje sama treść – nie fakt jej sponsorowania. Im wyżej znajduje się wynik odpowiadający potrzebom użytkownika, tym chętniej będzie wybierany.
Co ciekawe, równie dużo użytkowników świadomie klika w kampanie linków sponsorowanych, w celu zakupu konkretnego, pożądanego produktu. Linki sponsorowane działają jak wędki na “grube ryby”, często oferując użytkownikom dobre oferty na podstawie poprzednich wyszukiwań. Właśnie dlatego są doceniane przez grupę osób korzystających z przeglądarki w celu dokonywania zakupów.
Czy kampania linków sponsorowanych jest droga?
Boisz się, że koszty kampanii reklamowej przewyższają efekty? Obawiasz się, że Twój budżet nie jest wystarczający na skuteczne działania? Wbrew pozorom kampanie reklamowe i kampanie linków sponsorowanych są tanie! Koszt reklamy rozliczany jest “per click”. Oznacza to, że ponosisz koszt jedynie za kliknięcia – czyli de facto przejście na stronę. Jaki jest koszt podstawowy? To zależy! Odpowiednio skonfigurowana kampania Google Ads uzyskuje znacznik reklamy wysokiej jakości – doliczając do tego stosownie długi czas trwania kampanii możemy osiągnąć bardzo niski CPC (cost per click)!
Czy w wynikach wyszukiwaniach liczą się pierwsze pozycje?
Pozycjonowanie jest ważne – to fakt. Pierwsze pozycje w wyszukiwarce są najchętniej klikane przez użytkowników. Jednak należy wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie nie jest narzędziem przynoszącym natychmiastowe efekty – na rezultaty trzeba troszkę poczekać. Idealnym pomysłem jest połączenie siły obu narzędzi – pozycjonowania i kampanii linków sponsorowanych. Linki sponsorowane gwarantują szybsze efekty, ponieważ umożliwiają pokazanie firmy na pierwszej stronie wyszukiwań już od pierwszych dni uruchomienia kampanii.
Nie można śledzić ROI w kampaniach linków sponsorowanych
ROI i ROAS to najważniejsze wskaźniki określające efektywność reklam – również w kampaniach linków sponsorowanych Google. O ile w poprzednich latach narzędzia analityczne google znacznie ograniczały możliwość kontrolowania postępów kampanii, to ilość dostarczanych na ten dzień danych spełni potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników. Kluczem do sukcesu jest tylko prawidłowa interpretacja wyników.
Linki sponsorowane Google Ads vs SEO – czy jedno wyklucza drugie?
Zdecydowanie nie. Jak wspominaliśmy wcześniej – oba narzędzia są wsparciem dla swoich działań. Należy pamiętać, że fakt, że kampania linków sponsorowanych pojawiła się w wyszukiwarce, nie wpływa na pozycję wyników organicznych strony. Algorytmy zajmujące się linkami sponsorowanymi oraz pozycjami są zupełnie inne. Pozycjonowanie podlega zupełnie innym zasadom oceny przez algorytmy Google – więc nie wpływa negatywnie na kampanie linków sponsorowanych. Wręcz przeciwnie, działania SEO mogą mieć znaczący wpływ na obniżenie CPC reklam, dzięki zwiększeniu jakości strony.
Czy budżet kampanii linków sponsorowanych Google może zostać wyklikany przez nieuczciwą konkurencję
Bardzo popularny mit powtarzany od lat między przedsiębiorcami. “Po co mi linki sponsorowane, skoro zaraz będę wydawał budżet na kliknięcia konkurencji?”. To błędne myślenie! Google jest zdecydowanie przeciwny nieuczciwym praktykom – stąd powstała rubryka nieprawidłowych kliknięć. Opracowany przez giganta algorytm filtruje nieprawidłowe działania użytkowników w sieci – śledząc ich dotychczasowe poczynania. Za nieprawidłowe kliknięcia nie płacimy – nie liczą się one również w statystykach reklam. System dba o nasz budżet i nie musimy się obawiać, że konkurencja wpłynie na działanie kampanii linków sponsorowanych.
Zainwestuj w kampanie Google Ads oraz kampanie linków sponsorowanych i zwiększ swoją konwersję! Skuteczne kampanie Google Ads (reklamy display, tekstowe, linki sponsorowane) pomogą rozwinąć Twoją firmę i sprowadzić wartościowy ruch na Twoją stronę. Obaliliśmy dziś najpopularniejsze mity dotyczące reklam – jednak jesteśmy świadomi, że wraz z rozwojem narzędzia może pojawić się ich więcej!
- admin
- 0 Comments
Reklamy Google Ads jako metody zwiększania sprzedaży
- admin
- 0 Comments
Google Reklama – jaką kampanię Google Ads wybrać?
- admin
- 0 Comments